קבינט הדיור: עוד שמונה מתחמי התחדשות עירונית עם 9,300 יח"ד

וידאו חדש
יולי 1, 2019
וידאו עברית
יולי 19, 2019

מדובר במתחמי פינוי-בינוי, ארבעה מהם באשדוד, לצד מתחמים בנתניה, בחדרה, באור יהודה ובירושלים  • הקבינט הכריז גם על מתחמים לכ-4,500 יח"ד במגזר הערבי

– כתב ועורך תוכן, מרכז הנדל"ן
27.06.19
באדיבות מרכז הנדל"ן

קבינט הדיור, בראשות שר האוצר משה כחלון, הכריז אתמול (ד') על שמונה מתחמי התחדשות עירונית חדשים, בנתניה, באשדוד, בחדרה, באור יהודה ובירושלים, הכוללים 9,300 יחידות דיור. המתחמים, שעליהם המליץ מִנהל התכנון, יקודמו במסלול המהיר של הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל).

ההכרזה של קבינט הדיור כוללת את מתחם "נורוק טהון" שבמרכז נתניה, המשתרע על שטח כולל של כ-25 דונם. המתחם צפוי לכלול כ-505 יחידות דיור, במקום 164 יחידות דיור ב-10 מבני מגורים בני 4 קומות הקיימים כיום במקום. התכנון המוצע עבור המתחם כולל בניינים בגובה 10 עד 30 קומות, לצד שטחי מסחר בתי ספר, גני ילדים, שטחים ציבוריים פתוחים (שצ"פים) מרכזיים, שבילים להולכי רגל ועוד.

מתחם "נאות ספיר" באשדוד, המצוי ברובע ה' בעיר, הוכרז גם הוא על ידי הקבינט. מדובר במתחם שמתפרס על פני כ-40 דונם, וצפוי לכלול כ-880 יחידות דיור, במקום כ-208 יחידות דיור קיימות בשטח. התכנון המוצע הוא בניית שני בניינים בני 10 קומות ו-4 מגדלים בני 30 קומות. בחלק ממבני המגורים מוצע עירוב שימושים עם גני ילדים, מעונות או מסחר בקומת הקרקע, תוך יישום עקרונות הבנייה הירוקה. כמו כן כולל המתחם בית ספר קיים, מגרשי ספורט ומבני ציבור שיעברו התחדשות ושדרוג לשם התאמתם לצורכי השכונה המתחדשת, וכן הוספת מתנ"ס.

מתחם "אחד העם-הרצל", גם הוא ברובע ה' באשדוד, הוכרז גם הוא, על שטח של כ-17 דונם. המתחם צפוי לכלול כ-505 יחידות דיור, במקום 112 יחידות שיפונו לטובת הפרויקט. התכנון המוצע כולל 3 מגדלי מגורים מעל 6 קומות מסד. עוד מוצעת הסדרה ושדרוג של מבני ציבור קיימים במתחם, והקמת מבנה תעסוקה ומבני ציבור למעונות יום ולגני ילדים.

מתחם נוסף שהוכרז באשדוד הוא מתחם "המעפילים" שברובע ב', על ציר שדרות הרצל, בשטח כולל של כ-115 דונם. המתחם גדול במיוחד וצפוי לכלול כ-2,360 יחידות דיור, במקום 488 יחידות דיור קיימות שיפונו לטובת הפרויקט. התכנון המוצע כולל בינוי בתמהיל מגורים מגוון, המשלב בין בנייה מרקמית לבין בנייה גבוהה של מבנים בני 30-20 קומות. מוצע בתכנון עירוב שימושים עם מסחר ומבני ציבור, תכנון מחדש של מתחם ציבורי קיים והסבתו למתנ"ס, פארק רובעי, ספרייה עירונית ופיתוח שימושים עירוניים הנדרשים לרווחת האוכלוסייה הצפויה להתגורר במתחם.

מתחם רביעי שהוכרז באשדוד, מתחם "הרותם-פלדות" ברובע ח', חולש על שטח של כ-155 דונם. המתחם צפוי לכלול כ-1,390 יחידות דיור, במקום 308 יחידות דיור קיימות שיפונו. התוכנית מציעה תכנון מחדש והתחדשות של מבני הציבור ליצירת קריית חינוך, תרבות וספורט, ו-16 מבני מגורים בני 27-15 קומות, שיכלול גם שטחי ציבור מגוונים וגני ילדים.

נמשיך להקפיד על המשך עבודת קבינט הדיור גם בתקופת ממשלת המעבר, בתיאום מלא עם אנשי הייעוץ המשפטי, במטרה להמשיך את תנופת הבניה בדיור ותשתיות"

מתחם "חדרה לב העיר – הפיאצה" מצוי במרכז העיר, על שטח כולל של כ-30 דונם. המתחם צפוי לכלול 1,240 יחידות דיור, במקום כ-128 יחידות דיור קיימות. התכנון הוא לבנות מבנים בני 20-8 קומות. עוד מוצעת במתחם תוספת של שטחי תעסוקה, מוסדות ציבור ושטחים פתוחים, הנדרשים עבור האוכלוסייה הצפויה להתגורר בתחומו. במתחם נמצאים גן יד לבנים וספרייה עירונית, שישומרו ויחודשו במסגרת התוכנית.

מתחם "המלבן", במזרח אור יהודה, המתפרס על שטח כולל של כ-33 דונם, צפוי לכלול כ-715 יחידות דיור, במקום כ- 156 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרויקט. התכנון המוצע עבור המתחם כולל מבני מגורים בני עד 10 קומות, ומגדלי מגורים בני 19 קומות. עוד מוצעת תוספת של מתחמי תעסוקה ומסחר מקומיים בקומת הקרקע ויצירת חזית מסחרית.
ממשרד האוצר נמסר כי לאחרונה קודמו בוותמ"ל תוכניות פינוי בנוי צפונית למתחם זה – התוכניות "הכלנית" ו"סביון". "קידום מתחם המלבן נוסף על שני מתחמים אלו יאיץ ויסייע לקידום הליכי התחדשות העירונית באור יהודה", נכתב בהודעת המשרד.

מתחם "הנורית" בירושלים מצוי בשכונת קריית מנחם, על שטח כולל של כ-110 דונם. הוא צפוי לכלול כ-1,800 יחידות דיור, במקום כ-660 יחידות דיור קיימות. התכנון המוצע עבור המתחם כולל בינוי בגבהים משתנים, בין 7 קומות ל-39 קומות. עוד מוצעים במתחם, בקומות הקרקע, שטחי תעסוקה ומסחר ומבני ציבור שונים.

3,800 דירות באבו סנאן; 1,000 דירות ברג'ר

לצד ההכרזות על מתחמי ההתחדשות העירונית, הכריז קבינט הדיור גם על שלוש תוכניות דיור ביישובים במגזר הערבי, שלושתם באזור הצפון, שיקודמו גם הן במסגרת הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור.

באבו סנאן, מזרחית לעכו, הוכרז שטח של כ-1,115 דונם, שחלקים קטנים ממנו שייכים למועצה האזורית מטה אשר ולמועצה המקומית ירכא. על השטח ניתן לתכנן כ-3,800 יח"ד. לצד מגורים, המתחם יוכל לכלול גם מסחר מעורב מגורים, דרכים, מבני ציבור, מתחם ספורט ומלונאות.

בכפר ג'וליס, מעט דרומית מאבו סנאן, הוכרז מתחם בגודל 140 השייך למועצה המקומית ולמועצה האזורית משגב. על השטח ניתן לתכנן כ-550 יחידות דיור, וכן מבנים ומוסדות ציבור, שטחים פתוחים ודרכים. פיתוח שכונת המגורים נועד לסייע בהתמודדות עם המחסור הקיים ביחידות דיור ביישוב זה, בייחוד עבור התושבים משוחררי הצבא שאין בבעלותם קרקעות פרטיות.

בכפר רג'ר שעל גבול לבנון הוכרז מתחם של כ-1,300 דונם מדרום לכפר, בחלקו הישראלי, על קרקעות בבעלות פרטית. מתוך המתחם כולו מיועדים לפיתוח 1,000-800 דונם, ויתר השטח ישמש כאזור חיץ ביטחוני על פי הנחיות משרד הביטחון. התכנון המוצע הוא לכ-1,000 יח"ד, לצד מבנים ומוסדות ציבור, שטחים פתוחים ודרכים. במשרד האוצר הדגישו כי תכנון המתחם ייעשה תוך תשומת לב לערכי הטבע ולנוף הייחודיים המאפיינים את האזור.

שר האוצר ויו"ר קבינט הדיור, משה כחלון: "אישור אלפי יחידות דיור במסגרת התחדשות עירונית באזורי ביקוש כמו ירושלים, אשדוד, נתניה וחדרה היא בשורה משמעותית, כמו גם המשך התכנון והפיתוח ביישובי החברה הערבית. נמשיך להקפיד על המשך עבודת קבינט הדיור גם בתקופת ממשלת המעבר, בתיאום מלא עם אנשי הייעוץ המשפטי, במטרה להמשיך את תנופת הבניה בדיור ותשתיות".

Comments are closed.